Jabatan Pengajian Melayu, Institut Pendidikan Guru Kampus Raja Melewar, Seremban, Negeri Sembilan, Malaysia. Telefon 06-7624543 samb. 141

30 November, 2009

GURU PGSR KERJASAMA ANJUR PAMERAN WAJ3104

Editor Laman Blog JPM amat kagum dengan semangat yang ditunjukkan guru-guru PGSR sempena penganjuran Pameran Bahan Bantu Mengajar.
Bermula dengan pengarah projek hinggalah ke jawatankuasa kerja sanggup berkorban masa, tenaga dan wang ringgit bagi menjayakan pameran berkenaan. Perkara yang paling editor kagumkan ialah keikhlasan jawatankuasanya yang sanggup bertanya, meminta pandangan dan nasihat daripada pensyarah masing-masing tanpa mengira waktu dan keadaan.
Kalau hendak dibuat perbandingan dari segi usia, kebanyakan guru PGSR ini sebaya dengan pensyarah JPM sendiri. Bagi editor sendiri, inilah kejayaan hasil didikan para pensyarah dalam bilik kuliah yang diterjemahkan semula dalam bentuk amali. Tambahan pula dalam sukatan subjek WAJ3104 ada diajar bagaimana hendak menganjurkan pameran dan seminar yang besar. Mungkin kehebatan mereka ini boleh dijadikan 'penanda aras' untuk beberapa siri penganjuran pada masa akan datang. Pameran mereka ini mendapat kerjasama erat pihak tentera (Kem Rasah) yang telah sudi memasang empat buah kanopi vip secara percuma, di samping bantuan pihak pengurusan institut terutama Timbalan Pengarah En. Tan Ying Kee. Kepada pembaca sekalian, jemputlah ke pameran berkenaan hari ini (Selasa - 1 Disember, 2009) jam 2.00 hingga 6.00 petang di Dataran Melewar. Saksikan pula hasil kerja tangan, kreativiti dan inovasi mereka menerusi bbm yang dipamerkan. Tahniah, cikgu. - OLEH MERPATI PUTIH.